دانلود حل مشکل فلش و رام فارسی گوشی ها

عرضه کننده ی بهترین فایل های تمامی گوشی ها سامسونگ ،هواوی، لنوو، تبلت چینی، گوشی چینی

دانلود حل مشکل فلش و رام فارسی گوشی ها

عرضه کننده ی بهترین فایل های تمامی گوشی ها سامسونگ ،هواوی، لنوو، تبلت چینی، گوشی چینی

فایل فلش گوشی های سامسونگ ،هواوی ، آلکاتل ، لنوو، تبلت چینی ،ایسر، اسمارت ، گوشی چینی،پرستیژیو انلود فایل حل مشکل خاموش شدن گوشی y520-u22

دانلود فایل فلش y520-u22بعد فلش خاموشی

دانلود فلش 4.4.2 me 721

دانلود مستقیم رام هواوی gr3

رام رسمى SM-A5100

رم فارسی j500f/ds

فایل frp lock j700f

مشخصات موبایل alps.jb3.mp.v 1 مدل v3

مشکلات j320_f


j510h/ds frp lock


qbex s7916g firmware

اصول و فن نگارش فارسی

eshagh | دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۷ ب.ظ

اصول و فن نگارش فارسی

نویسندگی برای نویسندگی باید در انسان سه شرط فراهم شود 1 اینکه تصمیم قاطع و جدی بگیرد و بپذیرد که نویسندگی هم فنی است مانند فنون دیگر که قابل یادگیری می باشد 2 اعتماد به نفس لازم را فراهم کردن به منظور یادگیری مهارت نویسندگی 3 اوقات خاصی را برای مطالعه ونوشتن اختصاصی دادن پر واضح است که در این صورت انسان مقدمات کار نویسندگی را برای خود فراهم کرده

دانلود اصول و فن نگارش فارسی

مقالاتی در مورد اصول و فن نگارش فارسی
مطالبی در مورد اصول و فن نگارش فارسی
نگارش فارسی
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 274 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 121

چرا نوشتن از گفتن دشوارتر است؟

   انسانها گمان می کنند که چون زبان فارسی زبان مادری شان است و با آن آشنا هستند نیازی به آموختن آن ندارند، در حالیکه این گمانی باطل و بیهوده است! زبان هر چند هم زبان مادری انسان باشد دستگاهی است پیچیده که برای فهم مقصود و منظور گوینده به آن زبان، آشنایی با آن پیچیدگی های موجود ، لازم و ضروری است. بهترین دلیل این مدعا هم این است که اصولاً نوشتن ازگفتن بسیار مشکل تر است. وقتی انسان سخن می گوید به دلیل اینکه شنونده در روبروی انسان قرار دارد می تواند با لحن کلام و تغییرات لازم ، معنا و مفهوم مورد نظر را به او بفهماند، گاهی کلمات را شکسته ادا کند گاهی کلمات را با تغییر لحن کلام درمعنی خاص خود بکار برد، در حالی که در نوشتن اینگونه نیست. اولاً در نوشتن ما تصمیم می گیریم که نوشته خود را ماندگار کنیم و بوسیله خط و کتابت آنرا به انسانهایی که اکنون جلو چشم ما حاضر نیستند ، برسانیم، پس لازم می آید که کلمات به گونه ای انتخاب شوند که نظم فکری و کلامی افزونتری داشته باشند. ثانیاً چون هنگام نوشتن، مخاطب ما افراد مختلف- با سطح فکرهای مختلف- می باشند این است که باید در هنگام نوشتن مقصود طوری بیان شود که مبهم نباشد و کلمات در معانی صحیح و درست خود بکار روند و کلمات در اجزای مخصوص جمله هر کدام در جای مخصوص خود قرار بگیرند تا فهم مطالب را دشوار نسازند.

 

نویسنده خوب کیست؟

  هر چند نمی توان برای همه نویسندگان ویژگیهایی مشخص و یکسان برشمرد اما در مجموع می‌توان گفت نویسنده خوب کسی است که دردی و انگیزه ای برای گفتن دارد و هدفی عالی و فوق‌العاده را جستجو می کند و هیچ وقت از جاده حق دور نمی شود و قلم نویسندگی و شخصیت عملی خودش را به چیزهای بی ارزش دنیایی نمی فروشد و خواسته های فردی و شخصی را به منافع عمومی ترجیح نمی دهد. با ادبیات ملی آشنایی دارد، خلاقیت و نوآوری دارد، واقع بین است، حداقل با یک یا دو زبان خارجی آشنایی دارد، از همه مهمتر وجدان انسانی و علمی خود را همیشه مدنظر قرار می دهد و از موضوع کاملاً اطلاع دارد آگاه است.

 

چه کار کنیم تا نویسنده خوبی شویم؟

  بسیاری از صاحب نظران معتقدند که فن نویسندگی از جمله فنون ومهارتهایی است که بعد از آشنایی با رموز و دقایق ونکات باریک آن به آغاز راه رسیده ایم به این معنی که تنها با آموختن و یادگیری و به خاطر سپردن قوانین نویسندگی نمی توان نویسنده خوبی شد، بلکه این فن مثل رانندگی و شنا تمرین و ممارست عملی را نیازمند است! دقت داشته باشیم که نویسنده شدن غیر از نوشتن است مثلاً هر انسانی ممکن است در جیبش کمی پول داشته باشد اما به صرف داشتن این پول، ما نمی توانیم او را پولدار بنامیم، پول دارد اما ما نمی توانیم به او پولدار بگوئیم! پس معلوم می شود که پول داشتن غیراز پولدار بودن است، پس با این حساب نویسندگی هم غیر از نوشتن چیزی است. یک نفر ممکن است دهها جلد کتاب بنویسد مثلاً درباره تاریخ، فسلفه، طب، نجوم، ریاضی و ما به چنین شخصی ممکن است مورخ، فیلسوف، پزشک، منجم، ریاضی دان و بگوییم، اما هرگز به او نویسنده نمی گوئیم، پس معلوم می شود نویسندگی غیر از نوشتن چیزی است. عکس این مطلب هم صادق است یعنی ممکن است یک نفر حتی یک جلد کتاب بنویسد اما به محض نوشتن همان یک جلد کتاب، نه تنها به او نویسنده می گوئیم بلکه ممکن است او رابه عنوان یکی از بینیانگذاران روش خاص نویسندگی خطاب کنیم مثلاً محمد علی جمالزاده پدر قصه نویسی معاصرزبان فارسی- با نوشتن کتاب «یکی بود یکی نبود»- که تشکیل یافته از چند داستان- نه تنها عنوان نویسنده موفق به خود گرفت ، بلکه روشی را در نویسندگی بنیان نهاد که دهها کتاب به پیروی از آن روش نوشته شد و به همین دلیل ما محمد علی جمالزاده را هر چند که آثار دیگرش را هم نمی نوشت و چاپ نمی کرد- به صرف نوشتن همین یک اثر به عنوان یکی از پیامبران نویسندگی معاصر خطاب می کردیم.[1]



 

دانلود اصول و فن نگارش فارسی

  • eshagh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی